先日当たってすぐ元に戻されたバージョン2.6.2に代わって、バージョン2.6.5が導入されました。
2.5.8から Inf関係を中心に大量の変更、修正が与えられています。
- High resolution textures will now display properly. Since this calls higher graphical features, users may notice a performance difference after this update. If this happens, we recommend disabling high-res textures.
高解像度テクスチャが正常に表示されるようになった。これによってパフォーマンスの低下が予想されるので、問題がある場合はテクスチャを低解像度に変更することを勧めます。
- Players will have the option to automatically reload their weapon when it runs out of ammo.
オプションの「Game」タブにAuto Reloadの項目を新設。チェックすると、武器の弾を使いきったときに予備の弾を持っていれば自動でリロード操作を行ってくれる。
- An armor status bar will be visible over avatars.
味方の歩兵、MAXユニットの名前の下に今までのヘルスに加えてアーマーの状態を示すバーも表示するようになった。Enhanced Targetingインプラントを使用すれば敵のアーマーも同様に表示される。
- Hover vehicle brakes were modified to allow brakes to function more efficiently. Vehicles affected: Magrider, Thresher, Router, Flail.
Switchblade以外のすべての浮いて移動する車両のブレーキ性能の向上。
- Low-ratio gears (first and second gears) were adjusted (slightly) on the following vehicles in order to increase their torque (starting power) when trying to start moving uphill from a dead stop. Vehicles affected: AMS, Sunderer, Vanguard, Prowler, Magrider, Router, Flail.
一部車両の低速ギア(1、2速)でのトルクの向上。坂道発進が少しだけ楽になった。
対象車両:AMS、 Sunderer、 Vanguard、 Prowler、 Magrider、 Router、 Flail
- Levels of visibility have been honed for each of the different actions that Infiltrators can take - running, walking, crouch-walking, jumping, and shooting, etc. Further, the level of visibility has been adjusted to account for multiple simultaneous actions, such as jumping and shooting.
クローキング中のInf な兵士の透明度が、走り/歩き/ジャンプ/しゃがみ/攻撃などの行動によって変化するようになった。ジャンプしながら攻撃、のような複合技でもちゃんとそれように透明度は変化する。
- Infiltrators will remain cloaked when they mount a vehicle, but will be partially visible as long as they occupy the seat. This adjustment does not apply to the wraith, which will remain fully invisible when sitting still, and become more visible at higher speeds.
?よくわからん。
- Fixed a bug that was causing Infiltrators to remain completely invisible when using the Flail's targeting laser. Infiltrators will now be as visible when using the Flail laser as they would while using any other piece of support equipment.
Inf な歩兵がクローキングしながらLaze Pointerを使用したとき、透明度が変化しなかったバグを修正。今後はLaze Pointerを使用している時も、REK等他のサポートアイテムを使用しているときと同じように透明度が落ちる。
- Pistol slot items will no longer be visible in an Infiltration Suit.
クローキング中のInf な兵士が、ピストルスロットのアイテムだけ表示されてしまう事はなくなった。
- Hotswapping items will no longer cause infiltrators to become more visible.
Inf な兵士がホットスワップでアイテムを持ち替えたときに透明度が少し落ちる。(ちょっと訳に自信なし)
- The Infiltration Status Icon will function properly, giving a visual indicator of how "cloaked" a player is.
Inf な兵士が自分が今どれくらいの透明度なのかを「Infiltration Status Icon」で正確に知ることができるようにした。
- The nature of the Empire-specific Infiltration Suit models caused some suits to be more visible than others. We have adjusted parameters for each Empire to compensate for this.
Infiltrationスーツの勢力毎の見た目の違いをよりハッキリさせる為に、少しデザインを変更した。
- Added code for improved detection of speedhacking exploits.
?よくわからん。
- Ammo boxes will no longer be visible through an AMS cloak bubble.
地面に転がっている弾薬の箱がAMSの遮蔽フィールドを無視して見えてしまう事はなくなった。
- Squad Leaders will be able to quickly drop a personal waypoint at the location of any squad member by right clicking on their icon in the squad bar.
Squadリーダーは、画面に出ているメンバーリストの任意のメンバーの名前を右クリックすることで、そのキャラの居る場所に直接WayPointを置く事ができるようになった。(当然CR1以上でないとダメ)
- Activating the Surge implant will now automatically holster any weapons or equipment that are currently drawn. The implant will automatically deactivate when a weapon is drawn. There will be a small delay after deactivation before the player may fire.
「Surge」インプラントは武器を持ちながら使用する事ができなくなった。何かを手に持っているときにSurgeを発動すると勝手にしまうようになり、Surge使用中に何かを手に持つとSurgeが解除されるようになった。
- Silent Run will be renamed Sensor Shield and will block detection from motion sensors, spitfire turrets, and mosquito scans. Players become visible to sensors if they take any damage, fire a weapon, or use an object like a REK.
「Silent Run」インプラントが「Sensor Shield」と改名され、Motion sensor、Spitfire turret、Mosquitoのスキャンに反応しなくなった。ただしSensor Shield使用者が、ダメージを受ける/武器を使用する/REK等のアイテムを使用すると、一時的に効果が切れる。
- Fixed a bug that would cause Infiltrators to be visible to newly spawned players.
スポーンしたてのキャラにクローキング中のInf兵が見えてしまったバグの修正。
- 車両が全体的にエンジンブレーキが弱くなった感じ。明示的にブレーキを使用しないと惰性で結構進むようになった。