presented by
ミント音声教育研究所
トップページ

ミント アプリ
ケーションズ

ホームページ

映画で英会話
動画シーン検索サイト
Seleaf

ミント スクールズ
     動画で授業参観
英語で歌う
マザーグースの
元気な声

7曲連続暗唱/Reciting

映画「オズの魔法使い」を使った動画辞典で

英語表現

映画まるごとデータベース」を使った授業

映画で英会話

ベクターライブラリ
公開作品一覧
英語作品
朗読絵本
ふしぎの国のアリス

第1巻

聞き取りドリル
オバマ大統領 就任演説

聞き取りドリル
オバマ ノーベル平和賞演説

語学ソフト
ミングル
リーダビリティ計測ソフト

ワーズピッカー
英単語拾い2

ゲーム
朗詠・百人一首
読み上げ&ゲーム

数独ナンプレゲーム
東海道五十三次
詰独 一人旅

数独ナンプレゲーム
富嶽36景 富士登山
詰独 次の一手

ユーティリティ
書き起こしソフト
ゆ〜ゆ バリュー

書き起こしソフト
ゆ〜ゆ ライト

書き起こしソフト
ゆ〜ゆ ビジネス

書き起こしソフト
ゆ〜ゆ アカデミー

ミント名作劇場
日本の昔話
朗読絵本

「竹取物語」

群馬の昔話
朗読絵本

「猿地蔵」」

日本の名作
朗読
芥川龍之介

「トロッコ」

英語朗読絵本
マザーグース Mother Goose

映画
オズの魔法使い

歌「オーバーザレインボー」

映画
カサブランカ

シーン「君の瞳に乾杯」

英語で折り紙 Origami
折鶴 つる crane


2008年 8月 外国語教育メディア学会(LET)WorldCALL 2008


福岡国際会議場

■日程2008年8月4日(月)〜8日(金)
8月4日(月)会議(西南学院大学U号館)
第1日:8月5日(火)ワークショツプ(福岡大学)
第1日:8月5日(火)総会、市民フォーラム(西南学院大学)
第2日:8月6日(水)WorldCALL 2008(福岡国際会議場)
第3日:8月7日(木)WorldCALL 2008(福岡国際会議場)
第4日:8月8日(金)WorldCALL 2008(福岡国際会議場)
■場所西南学院大学 / 福岡大学/ 福岡国際会議場
■サイトWorldCALL 2008 ホ−ムペ−ジ http://www.j-let.org/WC3

 8月6日(水)

8:00 〜 受付・登録(1F 入口ホール)
9:00 〜 9:30 開会行事(3F メインホール) 総合司会:Toshiko KOYAMA, Judy NOGUCHI

 9:30 〜 10:30 基調講演(1)(3F メインホール)
Advancement of Speech Data Processing Technology and
the Future of Language Learning Environments
講演者:Katsuhiko SHIRAI


 12:15 〜 13:45 コースウェアショーケース(1)(4F 404, 405, 406 室)
Software Solution to the Integration of
Teaching and Learning in and out of Class
発表者: Ryuji TABUCHI(ミント学習教室)
Hiroshi HASEGAWA(首都大学東京)
Akinobu KANDA(首都大学東京)
Eiichi YUBUNE(東洋大学)
⇒発表要綱 1


 14:35 〜 15:20 研究発表(2) D 会場(4F 412 室)
Phonics Rhymes
発表者: Mike CANEVARI(マイ イングリッシュ)
TABUCHI Ryuji(ミント学習教室)
⇒発表要綱 2




..[↓] 1
 1 発表要綱 1もどる
もくじへ


Software Solution to the Integration of
Teaching and Learning in and out of Class

 We are going to show software that integrates classroom teaching with individualized learning. The software, Multimedia Player Mint, in a classroom, shows a powerful presentation mode adaptable to language teaching, unlike PowerPoint adaptable to business use. That mode offers a synchronous reproduction of text, audio, picture, and movie, with highlighted and colored texts, and drawing tools like a chalkboard. And, in and out of class, Mint shows its distinctive feature of automatic quiz creation, which facilitates students’ repeated practices, and which reduces a teacher’s workload. This multifunctional software will be very effective to use for multimedia language learning integration.

発表者: Ryuji TABUCHI(ミント学習教室)
Hiroshi HASEGAWA(首都大学東京)
Akinobu KANDA(首都大学東京)
Eiichi YUBUNE(東洋大学)
..[↑] 2
 1 発表要綱 2もどる
もくじへ

Phonics Rhymes

 Phonics teaching in Japan has had its problems when put to practical use. Students who grow up in an English speaking environment can easily associate the sounds with the alphabet letters; however, to other students, who lack the early years exposure to these sounds, find it difficult in recalling them. These students need a better method in remembering those foreign sounds which lead to reading. We have developed a program that uses phonics in a blend of vowels and consonants. This sight-reading approach is set in a rhythmical cadence for the students to practice. We call this program PHONICS RHYMES.

 Phonics in general is stringing together of individual letter sounds to form the basis for reading words. However, the Japanese language often end their words in a vowel unlike the consonant sounds of English words. Here, we have a major pronunciation dilemma. How do we get the students to understand the subtle adjustments necessary in putting phonics to use. Our approach to this issue was to emphasize the familiar vowel sounds and naturally introduce the consonants in a set of rhymes. This PHONICS RHYMES program puts together two-three letter blends beginning with a vowel and ending them with a consonant. The students would repeat these blends twice followed by three words that rhymes with them. There are five steps in this program.

 The 1st step is going through a set of words with large illustrations much like shuffling flash cards.
 The 2nd step is to repeat the same set but with the letters as the main focus with or without the illustrations accompanying them.
 The 3rd step is to show the blends along with three illustrations that rhymes with it in a cadence form.
 The 4th step is to show the entire list of words and blends on one page and have them follow along with the audio example.
 The final 5th step is to read sentences that incorporates those words and patterns they have practiced.
 Each step takes less than 30 seconds; therefore, it would not cause any disruption to most curriculum in use in the classroom today.

発表者: Mike CANEVARI(マイ イングリッシュ)
Ryuji TABUCHI(ミント学習教室)



参考
⇒ニュース記事


各種学会での活動のトップページへ
Site:http://www5b.biglobe.ne.jp/~mint_hs/let/

ミント学習教室のトップページへ
Site:http://www5b.biglobe.ne.jp/~mint_hs/