フランスから友人が来たので一番日本らしいところへ行こう!と言う事になり日光へ行ってきました。彼もきっとフランスから見てくれると思い、初の英語併記にしてみます。

My friend of my campany came to Japan from France. Since He wanted to go to the place which symbolizes Japan, so we went to NIKKO. I challenge English together for first time.
                                  Return  Go to Toppage 

Small travel to NIKKO

 朝は、5時に目が覚めました。通常はこの時間に起きてもまた寝てしまうのですが今日は違います。それは今日は日曜、そして日光へ行く日だからです。まずはテレビをつけるとちょうど良いタイミングでマスターズが放映されていました。「さすがタイガーは、強いなぁ」とか思いボーとしているとK君から電話がかかりました。「珍しい、今日は時間に正確だね」なんていやみを言ってから出発しました。
My eye awoke in the morning at 5:00. Usually, although I will sleep again even if I awoke at this time, it is different today.
Because it is Sunday and the day which goes to NIKKO today.
When I do television on first of all, the Masters Tournament was broadcast to exactly good timing.
When I think "Tiger is strong truly!" , the telephone call was got from the Mr.K.
I said him like this,"You are new today -- time -- being exact -- " After that, I left.
 もう一人の友人T君の車(真っ赤な新車)でひたすら走り日光へ向かいます。私は、この前行ったのいつだったかあまり覚えていません。私の日光の印象は、車が混んでいる、観光地なので人が多いなのでここ最近は近くまで行ってもなかなか行きたいとは思っていなかったため少なくとも10年は行っていないはずです。 まして東照宮なんて小学校の修学旅行以来だから・・・。もう忘れてしまうほど大昔でしょう。
 なんて考えていると、道は空いているし天気は良いし本当に今日は良いタイミングです。これも日頃の行いかな?なんて考えてしまいました。
 午前9時半無事到着!そして午前中の予定は、ズバリ修学旅行です。まずは東照宮から。
We go to NIKKO by the other friend Mr.T's car (Red new car !!).
I don't remember exactly, when I went that last time.
My impression of NIKKO was that."Always traffic congestion " "there were many people"
I visited TOSHOGU at the time schoolchild. That is a last visit.
I spend many times, so I already forgets.
9:30 a.m. arrival! And the schedule in the morning is a just study travel.
First of all, we went to Toshogu.
 どうみても、妖しいですね。この組み合わせ・・。時間が早いためかなり空いていました。でも、最後の方は混んできましたのでやはり「早起きは三文の徳」です。でも、これって何て訳せばいいの?
 また、結構他にも外人さんが来ていました。さすが、世界遺産! あらためて見ると結構良いですよ。でも、最後は歩き疲れて少し飽きてしまいました。また、英語の説明がほとんど無いので困りました。日蓮上人とか、阿修羅像なんてとても説明出来ないです。
This combination, it may see mismatch. Since time was early, it was vacant.
But since the last direction is crowded, old Japanese said "HAYAOKI WA SANMON NO TOKU"
But I can not translate it. May be "If you wake up early in the morning, a good thing occurs."
Otherwise, the many foreigner was coming here. Truly, it is world heritage! To see anew is fairly good.

At the last, we were tired of walking. Moreover, since there was almost no explanation of English, it was troubled. I can explain at all neither in the Nichiren saint nor the Asura ornament.
 昼飯は、色々と考えましたが、結局日本料理、しかも日光名物が良い?と言う事になり湯葉懐石を食べました。日本人の私でも、食べるの2回目なんだもの。なんか神妙な顔して彼は食べていました。
 写真は、ちょっと食べかけなのですが、これに湯葉の煮付けが付いて2500円は、安い?・・かどうかは個人差です。味は、薄味で私好みでしたが、何となくもう1プッシュがほしいかな?とも思いました。
We ate the Japanese meal in lunch. It is "YUBA course" famous for NIKKO.
It was delicious, but little bit expensive.
 その後、奥日光へ。写真左は明智平です。男体山が綺麗でしょ! そして右が、華厳の瀧。修学旅行コースですね。でも天気最高なので良いかな?
After that, we went to OKU-NIKKO. Left-side picture is place "AKECHIDAIRA". Right-side is place "KEGON waterfall".
 最後に、T君が彼にどうしても見せたい滝があるって事なので、少し奥の方まで進み湯瀧へ。湯瀧も確かに良いけど、この廻りが遊歩道になっていてここが最高! 人がいないし、雪が残っているし、自然満喫。下手すりゃ熊がいてもおかしくないぞ?って感じで普段山歩きなんかしない私でもとても良い気持ちにさせてもらいました。右の写真は、彼の撮った古い橋です。当然もう使えそうもありませんが、なんか良い雰囲気です。
 この後渋滞する事も無くいわきへ戻りました。今回は色々と勉強になりました。日光は観光地で人が多くて何するのにも高いとか、行っても渋滞で楽しくないとか今まで思っていました。でも、違います、ちゃんと季節を選んで行けばすごく良い所です。みなさんも是非行ってみて下さいね。
At the last, We went to YUTAKI waterfall. There was a promenade in the surroundings.
Here, it was nature! It was beautiful! He took many pictures in this place. Right-side is old bridge.
He like this, Also me.
After that, We return to IWAKI smooth. I improved NIKKO. If you go to Japan, Please go to NIKKO, except Japnese Golden Week.