Fred
Castor痴 TZR-1Z Project Long Eaton / Derbyshire / England How
doe痴 the TZR-1Z perform compared to a standard condition R1-Z ? It
has taken almost 2 years to complete the TZR-1Z with so much time passing the
memory has become a little blurred ! From what I can remember the standard
R1-Z accelerated and handled very well ! It seemed to buzz through the gears
a bit to fast for my liking and a note was taken to change the gearing for the
TZR-1Z from the standard 12 front x 45 rear and make the TZR-1Z 14 front x 45
rear A New Yamaha TZR-1Z is born :-) From
the first moment the TZR-1Z burst back into life it has filled Fred with a great
deal of pride / joy and excitement :-) The
first ride on the bike was not without its problems ? The bike would not tick
over ! It was also noted that a quick turn of the throttle would cause the TZR-1Z
to gasp for fuel ? A talk to fellow members of the East Midlands RD wners Club
came to the conclusion that the standard pilot jet could be blocked or just to
small ! Why should the standard pilot
jet now be too small ??? First ・. A
friend had modified the standard R1-Z exhaust pipes ! New longer stingers were
fitted to the pipes along with a set of SPEX end cans :-) Second ・. The
standard R1-Z air box had been cut down in size reducing its size and volume ! This
had been done because the repositioned new rear shock absorber had taken some
of the air boxes space ! The standard
R1-Z pilot jets were changed from #12.5 to #20 as fitted to the English TDR 250
! The bike was restarted and tested ! It now ticked over and could easily
be left for many minutes with no problem :-) 20kms were done on the TZR-1Z
and a plug chop was done ? The spark plugs were a very healthy biscuit brown
colour ! 368 kms have now been done on the TZR-1Z with no problems at all to
report :-) The power flows easily
from the motor with no flat spots felt at all :-) 10000 rpm is reached steadily
and without watching would possibly continue on into the red zone ! The
sound when riding the bike is very good :-) It is good when riding around the
town or city watching the people turn there heads wondering what bike could be
making such a wonderful sound :-) Fitting
葬 SPEX 葬 pipes !
The modified standard
exhaust pipes were removed and the SPEX taken from the wrapper and straightaway
it was noticed how light the SPEX pipes are :-) They must easily be half if
not a quarter the weight of the standard R1-Z pipes ? The construction looks
very good with perfect blue welds running the pipes length :-) Fitting the
SPEX pipes was very easy with the headers fitting straight onto the barrels but
the pipes do not fit onto the standard frame mounting points ? instead small brackets
are provided to help attach the pipes to the bottom of the footrest hangers :-) Once
the TZR-1Z was kicked into life a wonderful sound was heard :-) RRRRiiiiinnnnngggggg
DDDDiiinnngggggg DDDiiiinnnnngggggggg :-) :-) :-) Running
with SPEX pipes ! The power increase is felt straight away with the front wheel
wanting to lift from the road each time the throttle is turned fully in first
gear ! Again the sound sounds wonderful with people looking around wondering
if King Kenny Roberts has come to town :-) Great care must be taken because
the rpm races so fast to 10000 ! I am sure that without watching it would easily
pass beyond 12000 and continue to climb until the motor explodes :-) Take it easy
! A plug chop has been done with the SPEX pipes and the changes already done
with the modified standard pipes seems to work very well with the SPEX pipes ! A
biscuit brown colour is again noted :-) A
dyno run will be organised some day for Fred to test SPEX pipes compared to modified
R1-Z pipes with the results posted . | フレッド・キャスター TZR-1Zプロジェクト TZR-1ZプロジェクトはノーマルのR1-Zと比較してどうやって完成されたか? そのプロジェクトは記憶がかすむほど多くの時間・・・約二年の歳月をかけて完成した。 私の思い出せるノーマル状態のR1-Zは加速と操作性が非常に良かった。
私の好みでは、ギア比が少々高速に振ってある印象を受けたので、TZR-1Z化のためにフロント12×リア45からフロント14×リア45に変更した。
新生ヤマハ
TZR-1Zの誕生です。
TZR-1Zは最初から、はちきれ、輝かしい栄光と喜び、興奮で私の人生を満たした。
最初は何の問題も無かったか?バイクはうまく機能しなかった。アクセルの急激な開閉がTZR-1Zの燃料供給に不足を生じる原因となった。 イーストミディアン在住のRDオーナーズクラブのメンバーが一つの結論を話してくれた。それは、ノーマルのパイロットジェットが閉塞している、もしくは小さいという事である。
なぜノーマルのパイロットジェットは小さいのか?
@友人がノーマルチャンバーの仕様を変更してくれた。新仕様のチャンバーにはスペックス製のサイレンサーが取付けられた。 Aノーマルのエアクリーナーボックスは大きさとボリュームを小さく削減された。 新しいリアショックがエアクリーナーボックスに抵触したからである。
パイロットジェットはノーマルからTDR250用(イギリス仕様)に変更した。(12.5→20) バイクは再始動しテストされた。 現在バイクは問題なく長時間の稼動が可能となった。 20km走行し、プラグチョップを行った。プラグはきれいなキツネ色だった! 368km走行したが問題は発生しなかった。エンジンはトルクの谷を感じさせなかった。10,000r.p.mまでトルクの谷がなく回り、レッドゾーンまで回ることは見るまでも無く明らかだった。
乗車時の音は非常に良かった。街から街に走り抜けると、人々は「どんなバイクがこんな素敵な音を奏でるのでるのだろう」と振り返った。
スペックスチャンバーの装着。 ノーマルチャンバーを取外しスペックスチャンバーをスペックスチャンバーを箱から取り出すとその重量に注目した。 彼らは片方でノーマルチャンバーの4分の1程の重量に違いない。 パイプ表面を走る青い完璧な溶接痕は製造技術の良さを伺わせる。 チャンバーの取付けはフランジを真っ直ぐ排気ポートに差込む事で簡単にできた。しかしフレームの取付け穴とは一致しなかった。代わりに、ステップ下部に小さなブラケットをつけてチャンバーを吊った。まもなくTZR-1Zはキックされ素晴らしい音が響き渡った。 RRRRiiiiinnnnngggggg
DDDDiiinnngggggg DDDiiiinnnnngggggggg :-) :-) :-) スペックスチャンバーで走行。 パワーカーブは真っ直ぐと感じた。1速でスロットルを開けるたびにフロントはリフトしたがる。 素晴らしい音が響き渡ると、人々は再びキングケニーが街に来たかと周囲を見回した。あっという間に回転は10,000r.p.mに達するので、かなり注意しなければならない。私は回転が12,000r.p.mを越えることを見るまでもなく、エンジンが爆発するまで回り続けることを確信した。
プラグチョップをしてみる。ノーマルチャンバーで見られた変化はスペックスチャンバーでも非常に良く出ている模様。 きれいなキツネ色でした! いつか、スペックスチャンバーとノーマルチャンバーをダイナマシンで計測し結果を発表することでしょう。 |